woensdag 12 september 2007

Nivea Beach

Haartjes in model, make-up licht aangebracht, hip tuniekje aan met dito rokje. Benen nog even snel onder de douche geschoren, hakjes aan, laatste puntjes op de I zetten en ik kan de deur uit. Onderweg de gebruikelijke hoeveelheid bouwvakkers tegen het over het algemeen toch wel 'brede' lijf gelopen. Toen ging ik me afvragen, waarom kijken ze allemaal zo? En nog belangrijker, waarom fluiten ze niet of zeggen iets waardoor je ego een mega boost krijgt? Ben ik zo aan het aftakelen dat zelfs dat pleziertje me bespaard blijft? Met een kop op onweer toch maar doorgelopen want hey, als zelfs bouwvakkers niet meer bewonderend naar je kijken, dan moet er toch wel iets mis zijn. Heb ik daarvoor al die tijd vanmorgen aan mijn uiterlijk besteed? Onderweg nog wat mensen tegengekomen die ook een beetje vreemd keken. Oh nee he, ik zal toch niet? Snel voel ik aan mijn rokje. Nee gelukkig, hij zit niet in mn slipje vast. Ik schrok al. Zal je toch maar gebeuren dat je daar loopt terwijl de helft van je kleren in je slipje verstopt zit. Dat zou een ware nachtmerrie zijn, maar ja, dat zou wel die vreemde blikken verklaren.

Eenmaal op het werk ga ik achter mijn bureau zitten en mijn oog valt op mijn benen. Oh my goodness!!!!!!!!!!!!!!!!!! De melkboer is langs geweest! F*ck f*ck f*ck. Ik had werkelijk waar panties aan moeten doen want dit is afschuwwekkend. Witter dan dit kan niet en bovendien vormen mijn aders een waar rivierenlandschap over mijn onderbenen. Nee nu begrijp ik het. Daar zou ik ook niet voor gaan fluiten of bewonderend kijken. De zomer is klaarblijkelijk echt aan mij voorbij gegaan. Althans, mijn benen hebben geen zonnestraaltje op kunnen pikken. Tijd voor een zonnebankje dus. Maar ja, wanneer moet ik dat dan weer doen? Ik heb het al zo druk. Flesje Dove of Nivea Summer Beauty doet ook wonderen, maar ja, dan moet je het wel goed doen.

Maar het is toch triest dat ik in september al zo bleek ben als een, als een, als een, ja als een wat? Ja dat is het, als een pak witte watten. Wat voor zomer is dit eigenlijk geweest? Ja op die paar mooie dagen na die meestal door de weeks vielen op dagen dat ik dus net moest werken. Of die paar mooie dagen toen ik juist op vakantie was op een plek waar de zon niet scheen. Nee, dit is een flut zomer geweest qua kleur op mijn benen, that's for sure. Zelfs mijn ienie mienie kleurtje wat ik in mei in Thailand heb opgelopen, is met de noorderzon verdwenen.

Tijd voor actie dus! Over 5 dagen heb ik mooie gekleurde Summer Beauty benen, aldus de reclamecampagnes. En hoe ik daar aan kom? Ach, gewoon even op Nivea Beach gelegen ;-) Vijf dagen smeren zorgt voor een egale teint. Nou het zal mij benieuwen.

Geen opmerkingen: