vrijdag 21 september 2007

witte stranden, wuivende palmbomen en een eeuwige zon ....

Gisterenavond een erg gezellig avondje met een vriendinnetje gehad. Lekker drankje en hapje gedaan op Kijkduin en natuurlijk genoot ik super van het gezelschap. Mijn vriendinnetje is namelijk een echte avonturierster. Ze is in het voorjaar teruggekomen van dik acht maanden Zuid Amerika en gaat eind oktober voor een aantal maanden naar Azie om rond te trekken. En man, wat ben ik jaloers op haar. Ik zou zo met haar willen ruilen. Ook al ben ik niet zo avontuurlijk als zij want ik weet niet of ik wel in mijn eentje erop uit zou (durven) trekken, maar ach, wie weet. Als je mij twee jaar geleden had gezegd dat mijn vriendinnetje dat zou doen, had ik je ook raar aangekeken.

Vanmorgen haar web-log over Zuid Amerika nog maar eens overgelezen en de kriebels komen weer. Ik wil ook weer weg. En dan gewoon ergens heen waar ik nog niet geweest ben. Iets compleet nieuws. Zuid Amerika, Afrika of de landen in Azie die ik nog niet gezien heb. Maar ja, het zit er voor mij niet in. Ik blijf voorlopig gewoon in dit kouwe kikkerlandje. But hey, you can't blame a girl from dreaming. Ook al zijn dromen bedrog, toch droom ik over een romantische, maar toch ook actieve en culturele reis samen met mijn H2B. Want zeg nou zelf, wat is er leuker om de wereld te verkennen dan dat samen met de liefde van je leven te doen?

Onze verre reizen zitten er voorlopig op. Soms moet je namelijk prioriteiten stellen en aangezien wij in 2008 gaan trouwen EN ons nieuwe huis dan klaar is, blijft het dus nog even bij dromen over verre reizen, andere culturen, wilde dieren en geweldige mensen.

Maar toch, waarom win ik die Staatsloterij nou nooit. Tuurlijk, het zou een stuk helpen als ik gewoon een keer een lot zou kopen, dan zou de winkans in elk geval een stukje groter zijn, toch, ik wou dat ik het geld en de kans had om ook lekker onbezorgd te gaan reizen. Mijn 'dinnetje is vrijgezel dus dan gaat het toch iets makkelijker. Je hebt minder rekening te houden met een ander en waarschijnlijk heeft ze ook een minder groot gat in haar hand dan ik, want ik weet werkelijk niet waar ik het van zou moeten doen.

Maar goed, gisteren dus heerlijk zitten kletsen en heerlijk weg kunnen dromen over haar reislustig leven. Een ding is me wel duidelijk geworden, mijn 'dinnetje heeft het goed voor elkaar. Wie zou nou niet met haar willen ruilen als je zo'n leuke reis voor de boeg kunt hebben en ook nog een geweldige afgeronde reis op je netvlies gedrukt hebt. Ja, ik verlang naar een reis ............. maar voorlopig blijft het bij dromen over witte stranden, wuivende palmen en de eeuwige zon.

Geen opmerkingen: