dinsdag 8 juli 2008

kort koppie ...

Ik liep er al maanden om te zeuren. Ik wilde mn haar weer eens kort. Maar ja, met een bruiloft en zo'n mooie sluier in het verschiet, zag ik een korte coupe niet echt zitten. Ik wilde namelijk weelderige krullen en dat is gelukt. Maar nu we weer 2 maanden verder zijn en die bruiloft achter de rug is, was er geen reden meer om dat lange haar niet eens flink te kortwieken. Drie weken geleden ging ik naar de Turkse kapper hier om de hoek en vroeg om een vlot laagjes kapsel. Het hoefde nog niet kort, als er maar laagjes in zaten en de dode punten eruit waren geknipt. Nou de aardige kapper babbelde vlot met mij over het toen nog in volle gang zijnde EK voetbal. Hij repte met geen woord over het feit dat laagjes knippen niet echt zijn specialiteit was. Dus ik kwam bij de kapper vandaan met toch wel een blik van 'is dat wel helemaal goed gegaan?' maar goed Johan vond het leuk zitten dus ik dacht dat het wel aan mij zou liggen. De volgende dag toen ik mijn haar wilde fohnen toen ik onder de douche vandaan kwam, tja, toen sloeg de paniek toe. Wat had hij in hemelsnaam met mijn haar gedaan? Oke, toegeven het waren laagjes, maar niet de laagjes die je van een kapper verwacht. Ik had gewoon min of meer een soort van trap op mn achterhoofd. Het leek wel alsof de heggenschaar er doorheen gegaan was. Enige remedie was mijn haar opsteken. Maar ja, om nou continu met opgestoken haar te blijven zitten, ging mij te ver.


Een paar dagen later maar een afspraak gemaakt bij de andere kapper. Ik wilde het toch maar korter laten knippen en dan ook meteen een kleurtje want die grijze haren waren weer overduidelijk zichtbaar. Zo gezegd, zo gedaan. Kapster had er een vlot a-symetrisch kapsel van gemaakt waar ik eigenlijk wel heeeeeel tevreden mee was. Tot ik het weer gewassen had en de boel zelf moest gaan fohnen. Wat is dat toch met die kappers. Ze laten je geloven dat een coupe eenvoudig in elkaar te fohnen is, maar hoe kan ik in g*dsnaam die achterkant zo fohnen.

Nou ja, ik heb er 2 weken mee gelopen maar toen vond ik het toch tijd om het weer wat korter te doen en dan meteen wat donkere plukjes erin te laten zetten. Je zou bijna denken dat ik een abonnement op de kapper heb gehad. Inmiddels is het dus heel erg kort in de nek en de voorkant nog lekker lang. 'Lekker pittig kapsel', zoals sommigen het noemen. Nou weet ik natuurlijk niet of dat een compliment of niet is, maar goed, daar ga ik maar even vanuit. Maar ik ben nu dus weer een kortharige brunette met bijna zwarte plukken in het haar. Ben ik er blij mee? Ja, ik denk het wel. Vind de coupe leuk ... maar waar ik al bang voor was ... ik heb toch weer spijt dat het eraf is want in plaats van korte donkere plukken, ga ik nu toch eigenlijk liever voor lange golvende blonde lokken. Tja, je kunt niet alles hebben dus daar zal ik even op moeten wachten. Over een jaartje zal het wel weer op een redelijke lengte zijn zodat ik het alsnog weer normaal lang kan laten groeien. Wat is dat toch altijd met mij en die spontane ingevingen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.